Projekt “Povijest pod povećalom forenzike”, 2016./2017. (MZOS)

Udruga „Hrvatski identitet” već šest godina zaredom organizira radionice, predavanja, terensku nastavu i druge oblike aktivnosti za djecu i mlade radi popularizacije znanosti, pozitivne afirmacije mladih u društvu, prevencije svih oblika nasilja i ovisnosti, a ponajviše radi promicanja hrvatskog identiteta te drugih vrsta odgoja i obrazovanja. Pozitivnom afirmacijom mladih popularizacijom znanosti i umjetnosti nastojimo podići razinu svijesti o važnosti obrazovanja, poznavanja vlastitoga nacionalnog i kulturnoga identiteta, razumijevanja i poštivanja različitosti među djecom i mladima.

Projektom „Povijest pod povećalom forenzike“, kao i prethodnim projektima povezat ćemo dva aspekta važna u životu svake osobe, a posebice u vrijeme odrastanja. Prvi se odnosi se na forenziku, odnosno kaznena djela, a drugi na jačanje vlastitog identiteta upoznavanjem nacionalnoga i kulturnoga nasljeđa. Tijekom provedbe prethodnih projekata zamijetili smo iznimno veliko zanimanje djece za pojedinosti iz života ljudi u njihovome kraju, osobito u kontekstu života ljudi u drugim dijelovima naše zemlje. Pokazali su iznimno zanimanje za način života, vanjski izgled, kulturu, običaje svojih predaka, ali i za teške životne uvjete u kojima su nekoć živjeli. Stoga bi provedba ovoga projekta uključivala učenje o prošlosti, ne samo o velikim vladarima, važnim bitkama i povijesno značajnim datumima, nego i o životu običnog čovjeka koji se tijekom života suočavao s brojnim nedaćama, stječući znanja koja su nam danas dragocjena. Prikazat će se kako je sudjelovao u važnim bitkama i preživljavao te neposredno utjecao na oblik i izgled današnjeg društva, ali i kako su naoko nevažni događaji poput širenja pojedinih bolesti (epidemija) značajno izmijenile tijek povijesti. Također će se djecu i mlade upoznati s najsuvremenijim metodama, poput DNK analiza, koje imaju prilike vidjeti samo na televiziji, a koje mogu biti iznimno korisne u izučavanju povijesti i rodoslovlja. Upoznavanjem bioloških različitosti među ljudima na primjerima koštanih ostataka njihovih predaka, također će se pridonijeti razumijevanju međusobnih različitosti te razvoju tolerancije i uvažavanja. Proučavanjem prošlosti predaka te primjenom novih metoda osobito atraktivnih djeci i mladima, približit će im se važnost i primjenjivost znanosti u svakodnevnom životu, ali isto tako i osnažiti osobni identitet. Edukacija će se provoditi u obliku radionica, predavanja i terenske nastave za učenike i njihove nastavnike tijekom školske godine 2016./2017., a aktivnosti predviđene projektom ravnatelji su već uvrstili u kurikulume za tu školsku godinu. U suradnji sa stručnim službama ustanova izradili smo plan provedbe projekta te usporedili odabrane sadržaje s nastavnim programima škola. Planirane aktivnosti projekta pridonijet će razvoju temeljnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje, osobito u području razvijanja digitalnih, socijalnih i građanskih kompetencija, kao i inicijativnosti, poduzetnosti te kulturne svijesti izražavanja.

Očekivani rezultati jesu podizanje svijesti o vlastitom, ali i nacionalnom identitetu, povećanje tolerancije i prihvaćanje različitosti, kao i povećanje interesa za učenje i znanost, posebice forenziku.